Οι Φινλανδοί οδηγοί είναι αγαπητοί παγκοσμίως γιατί οδηγούν ταχύτατα, πηγαίνουν με το πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου στις στροφές και κάνουν εντυπωσιακά άλματα. Εν τούτοις σήμερα για πρώτη φορά στα παγκόσμια χρονικά θα ήθελα να προσθέσω και την εντιμότητα ανάμεσα στα θετικά τους.
Όπως αναφέρω σε κάθε σχετική εργασία μου γεωστρατηγικής-ιστορίας και επιβίωσης από τον υβριδικό πόλεμο, οι επιτυχίες των μεγάλων οδηγών σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν έγιναν ποτέ εις βάρος της αξιοπρέπειας-ηθικής και της δικαιοσύνης που διέπουν της πολιτισμένες κοινωνίες.
Μια αγωνιστική-αθλητική, μια πολιτική, κοινωνική, επιστημονική επιτυχία για να έχει ηθική αξία, δεν πρέπει ποτέ να επιτυγχάνεται εις βάρος της ευημερίας, της αξιοπρέπειας, της δικαιοσύνης, της ηθικής, της ελευθερίας και της υγείας-ζωής των άλλων ανθρώπων.
Εδώ και δεκαετίες ο κορυφαίος αγώνας στον κόσμο (WRC Finland), ο πιο γρήγορος-θεαματικός ήταν καθαρά Φινλανδική υπόθεση. Εν τούτοις από το 2017 οι Φινλανδοί αγνοούν την νίκη !!! Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής (2022-2023) Κ. Ροβάνπερα δεν έχει νικήσει ποτέ στον αγώνα της πατρίδας του !!! Αιτία για αυτό η εντιμότητα του. Ο Ροβάνπερα ήταν ταχύτερος σε όλο τον αγώνα. Δυστυχώς όμως όπως όλοι οι Φινλανδοί οδήγησε Flat Out και προς το τέλος του αγώνα πάτησε μια πέτρα το Yaris και εκτροχιάστηκε. Η εντιμότητα στέρησε την μεγάλη νίκη από τον Φινλανδό.
Οι Φινλανδοί οδηγοί δεν κάνουν αγώνες τακτικής-σκοπιμότητας. Είναι οι πιο έντιμοι που υπάρχουν. Υπενθυμίζω το 2006 ο μεγάλος Μάρκους Γκρόνχολμ αγωνιζόταν στο WRC Αυστραλίας το 2006 χωρίς αντίπαλο. Ο Σεμπαστιάν Λέμπ είχε τραυματιστεί με mountain bike και έμεινε εκτός αγώνων μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Όμως αντί ο ψηλός Φινλανδός να χαμηλώσει ταχύτητα οδήγησε σε ιλιγγιώδης ρυθμούς και έχασε το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2006, καθώς βγήκε εκτός δρόμου και διέλυσε μερικώς το Ford Focus !!! Κάτι αντίστοιχο έγινε και με τον Γιάρι Μάτι Λατβαλα στην αγώνα της Γερμανίας ο έχασε τον έλεγχο του Polo R και μπήκε μέσα στους αμπελώνες, χαρίζοντας τον παγκόσμιο τίτλο στον Σεμπαστιάν Οζιέ. Εάν είχαν μειώσει την ταχύτητα τους οι τρεις Φινλανδοί (Γκρόνχολμ, Λάτβαλα και Ροβάνπερ θα είχαν προσθέσει ακόμη δυο παγκόσμια πρωταθλήματα στην συλλογή τους και ο Kale μια ακόμη μεγάλη νίκη στον κορυφαίο αγώνα του κόσμου, ο οποίος παράλληλα είναι και ο εθνικός αγώνας των Φινλανδών.
Στον φετινό Rally Finland o Ροβάνπερα με το Toyota GR Yaris- Rally1 διατηρούσε μια άνετη πρωτοπορία. Τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά εγκαταλείποντας άδοξα τον αγώνα της πατρίδας του.
H νίκη κατέληξε ως Μάνα Εξ Ουρανού στον Γάλλο Σεμπαστιάν Οζιέ, ομόσταυλο του Ροβάνπερα (Toyota Yaris). Ο πολυπρωταθλητής που ακολουθούσε στην δεύτερη θέση πρόσθεσε ανέλπιστα άλλη μία νίκη στο πλούσιο παλμαρέ του.
Ο μεγάλος κερδισμένος του Ράλλυ Φινλανδίας ήταν ο Βέλγος Τιερί Νεβίλ με το Hyunfai i20, καθώς τερμάτισε δεύτερος και πήρε πολύ περισσότερους βαθμούς από τους αντιπάλους του στο πρωττάθλημα, Έλφιν Έβανς (Toyota) και Οτ Τάνακ (Hyundai), οι οποίοι δεν πήραν βαθμούς σε αυτόν τον αγώνα.
Το βάθρο του αγώνα συμπλήρωσε ο Αντριάν Φουρμό με το Frod Puma Rally 1 της M-Sport ενώ στην 4η θέση τερμάτισε ο Σάμι Παχιάρι με το τρίτο Toyota GR Yaris Rally1 που βρέθηκε στη 10άδα. Αξιοσημείωτη είναι η 6η θέση του επικεφαλής της Toyota Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, o οποίος έτρεξε στην WRC2 με ένα Yaris Rally2. Κλείνοντας να υπενθυμίσω ότι στην Πολωνία πριν την έναρξη του αγώνα σε δοκιμές που είχε κάνει ο Οζιέ είχε διαλύσει τον ανταγωνισμό. Εν τούτοις κατά την αναγνώριση των ειδικών διαδρομών είχε ένα σοβαρό ατύχημα ο Οζιέ. Μετά από το τροχαίο δεν αγωνίστηκε καθόλου. Την θέση του πήρε ο Ροβάνπερα ο οποίος κέρδισε τον αγώνα.
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου